torsdag 7. juni 2012

Jakten på Estragon - språkproblemer del 2 og del 3

Min kjære mann ønsket biff til middag. Vanligvis lager jeg biff med bearnaise og stekte poteter pluss grønnsaker etter humør. Men bearnaisen trenger estragon, - Så ut på jakt etter estragon eller terragon. Ingen terragon å finne i noen krydderhyller, men et stort utvalg krydder med japanske tegn. Disse fikk bli med hjem:


Den til venstre luktet gress(!), i midten antar jeg er peppermynte og til høyre basilikum. Ser ut til at mannen får peppersaus i dag...

Jeg derimot var i humør for sashimi. Noe som ikke burde være vanskelig å få tak i dette landet. Jeg tenkte å ikke gå for en av bentoboksene med forskjellige sorter. I dag ville jeg bare ha laks. Så denne fant jeg i disken sammen med annen sushi. Og den fikk bli med hjem.





Dessverre viste det seg å være røykelaks, så da husker vi de tegnene til neste gang vi skal ha egg of røykalaks...


2 kommentarer:

  1. The left one is Parsley, Middle is Peppermint, and right one is Marjoram.
    For Tarragon, you should look for something like this タラゴン.
    And the fish is should be eaten raw as it is (not for cooking).

    SvarSlett