onsdag 17. oktober 2012

Besøk fra Norge og yoga teacher training

5. oktober kom min kjære mamma og fine lillesøster på besøk. De var her i elleve deilige dager.

Samtidig som de kom startet min yoga teacher training. Så begge helgene de var her var jeg opptatt med yoga og hvordan anatomien fungerer knyttet til yoga.

Det var så fint å ha besøk. Jentene storkoste seg - de fikk vist frem barnehagen sin og nærområdet til mormor og tante. Vi fikk også utforsket litt mer. Vi var en tur i Odaiba - et området ved havneområdet som i utgangspunktet ble fylt ut for å beskytte Tokyo mot invasjon. I dag er dette et shoppingområde, men det har også en kunstig strand, en frihetsgudinne og en veldig fin promenade. Man får i tillegg fin utsikt mot rainbow bridge og Tokyos skyline.



Vi dro også til emperial palace garden - men det var ikke så mye vi fikk sett. 
Bildet av mormor og jentene er tatt foran fontene som ble laget da sittende keiser og keiserinne overtok tronen.

Tante og lillebror ble veldig gode venner! 

Besøket fikk seg også en tur til DisneyLand, mens mora gikk på yoga-kurs.. og ikke minst fikk de være med på feiring av den 100 år gamle rektor-bestemora som bor på loftet i barnehagen.

Yoga utdannelsen jeg skal ta, er ikke noe tull! Vi starter tidlig på morgene og holder på hele dagen, kun avbrutt av en times lunsj. Vi starter dagen med pranayama (meditasjon) og vi skal ikke prate fra vi står opp og frem til lunsj. Dette er litt vanskelig for ei pratause... og spesielt med ungene. Men jeg forsøker så godt jeg kan. Fra jeg lukker døra hjemme og til lunsj, klarer jeg - merkelig nok -  å være helt stille. Vi mediterer i en time og deretter gjør vi asana. Etter lunsj er det forelesning frem til dagen avsluttes. De to første helgene hadde vi anatomi og fysiologi. Vi har lært om skjelett, muskler, ligamenter og nervesystemet. Det er utrolig spennende! Det neste på programmet er asana - posisjonene -  som vi snart skal lære oss inn og ut.

Vi blir også bedt om å gjøre yoga daglig. Så jeg prøver så godt jeg kan. To dager i uka har jeg en liten gjeng med damer og babyer hjemme hos oss. Vi får gjort litt yoga, flirt litt og det er jo en veldig fin måte å bli venner på :)

Mamma og Marte reiste hjem tirsdags morgen. Veldig rart og veldig kjedelig at vi kanskje ikke får se dem på åtte måneder.

Men dagene går fort og snart kommer bestemor på besøk. Når hun reiser er første del av yogakurset nesten ferdig - og like etter det kommer fineste Linn og guttene. Så her er det mye å se frem til!

Anja

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar