mandag 19. november 2012

Japansk frisyre

I dag har jeg hatt nok en interessant kulturell opplevelse. Det har en stund vært behov for oppfriskning av lokkene og i dag strakk endelig tida til.

I første omgang tenkte jeg at det ville være nok med å farge etterveksten. Salongen åpnet ikke før 11.00 og jeg må hente ungene klokken 14.00 så jeg hadde ikke hele dagen.

Jeg ble godt tatt i mot og en fargespesialist undersøkte håret mitt og kom med forslag til hva vi kunne gjøre. Jeg hadde tatt med meg fargekoder fra frisøren min hjemme - for å være på den sikre siden.

Frisøren startet med å legge foliestriper. Han hadde en hjelper som gav han folie - og folie-arbeidet varte i nesten to timer. Deretter ble jeg sendt til neste stasjon - 20 minutter med hårvask før hele besøket ble avsluttet med en halv time hårføning - av to frisører.


De gjør det de kan for å holde sysselsettinga oppe i allefall...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar